Als men het over Microsoft Dynamics CRM 365 heeft, dan gaat het om een heel simpel CRM systeem voor zowel de grote bedrijven als de kleine bedrijven. Dit CRM systeem van Microsoft is gericht op het behouden en binnenhalen van klanten. Dit wordt bewerkstelligd door een organisatie inzicht te geven in alle relaties met klanten. Daarnaast heeft het CRM systeem van Microsoft ook positieve effecten op de efficiëntie en productiviteit binnen een organisatie. De Microsoft Dynamics CRM is zoals de naam al aangeeft een onderdeel van het grote Microsoft. Omdat Microsoft onderdeel is van dit CRM systeem kan er worden samengewerkt met andere gebruiksvriendelijke vertrouwde apps zoals Office 365 en Outlook. Dit maakt het Microsoft Dynamics CRM systeem een heel toegankelijk en simpel systeem om te gebruiken. Een aantal voordelen van dit CRM systeem uitgelicht.

Verkoopkansen managen

Dit CRM systeem van Microsoft geeft iedereen binnen het bedrijf toegang tot alle juiste informatie. Zodoende kunnen er buitengewone unieke klantervaringen ontstaan. Door iedereen binnen het bedrijf is het mogelijk om heel makkelijk klantgegevens te bekijken en kun je door middel van Office 365 of het CRM systeem op een persoonlijke wijze contact maken met de klanten. Daarnaast is het mogelijk om de Dynamics CRM en Outlook te combineren om klanten te vinden, afspraken in te plannen en klanten te e-mailen.

De mobiele productiviteit

Een ander voordeel van Microsoft Dynamics CRM 365 is dat het je service- en verkoopteams optimaal laat presteren op ieder denkbaar apparaat en vanaf bijna elke locatie. Daarnaast heeft al het personeel dankzij Microsoft Dynamics CRM 365 de juiste klantinformatie bij de hand, zodat er snel gehandeld kan worden en de klanten zodoende zo snel mogelijk geholpen kunnen worden.

Het zakelijk inzicht

Met dit CRM systeem kun je ook gebruik maken van interactieve rapporten en live dashboards. De interactieve rapporten en live dashboards geven je met een grafische weergave weer hoe je organisatie precies draait. Zodoende kunnen probleemgebieden makkelijker opgelost worden en sneller worden ontdekt. Ook krijg je met de Microsoft Dynamics CRM 365 de mogelijkheid om alle werkzaamheden sneller te optimaliseren en sneller bij te sturen. Zo kun je makkelijk de omzetdoelstellingen behalen. Doe je het op deze manier, dan krijg je meer zicht op je organisatie waardoor je betere onderbouwde beslissingen kunt nemen. En dit resulteert in groei binnen je bedrijf.

Het Microsoft CRM systeem als basis voor service, marketing en sales

Zoals vermeld is Microsoft Dynamics CRM 365 via Businessbase erop gericht om de klantervaring te verbeteren. Door met de klant het gesprek aan te gaan kun je op de juiste momenten de juiste informatie delen. Zodoende verras je de klant op een proactieve wijze door de interacties via touchpoints te integreren. Microsoft Dynamics CRM 365 kan geïntegreerd worden met verschillende applicaties zoals Office 365, Skype, Power BI, Cortana Intelligence en Azure Service.