In de tijd van social media en allemaal online marketingcampagnes zou je de offline marketing niet mogen vergeten. Flyers, uithangborden, posters en banners zijn door de opkomst van online marketing echt niet minder belangrijk geworden. Sterker nog een combinatie van online en offline marketing zorgt voor een grotere zichtbaarheid voor jouw bedrijf. Lees hier een aantal redenen waarom offline marketing nog steeds belangrijk is.

De kracht van de herhaling

Hoe vaker een klant jouw flyer of banner tegenkomt hoe sneller de klant zich er bewust van zal zijn dat jouw bedrijf bestaat. Hoe vaker je wordt gezien door middel van een banner op je gevel, of een flyer huis aan huis of in de supermarkt, steeds als jouw klant jouw logo tegenkomt zal deze zich steeds meer bewust worden van het bestaan van jouw bedrijf. 

Het vergroten van je naamsbekendheid

Als je posters op zou hangen op plaatsen waar je verwacht dat de mensen uit je doelgroep vaak voorbij zullen komen ben je bezig met het vergroten van je naamsbekendheid. Ook dit is een stukje herhaling. Hoe meer je boodschap en logo gedeeld wordt hoe eerder de mensen je bedrijf herkennen en erkennen en de naamsbekendheid vergroten.

Meer opvallend zijn

Wanneer je echt naar buiten treedt met je bedrijf zal je zien dat je veel meer op gaat vallen. Lang niet iedereen maakt veelvuldig gebruik van social media. En dat terwijl iedereen wel voor een boodschap naar buiten zal moeten en je dus meer op zal vallen als er dan ergens een poster van je bedrijf hangt. 

Moeite doen voor je klant

Wanneer een klant een mooie flyer of folder van je op de deurmat vindt dan zal een klant dat meer kunnen waarderen als dat je alles alleen maar online zou doen. Met een huis aan huis flyer bereik je iedereen, ook de mensen die geen gebruik maken van internet en social media. Mocht je nog meer willen weten over offlinecampagnes, op MartiniReclamemakers.nl vind je meer informatie of je zou er een gratis adviesgesprek aan kunnen vragen.

Het betekent natuurlijk niet dat je dan alleen maar aan offline marketing moet gaan doen, maar wanneer je het allebei met elkaar kan combineren dan weet je zeker dat je het beste van beide werelden gebruikt. Dus wanneer je al inzet op online, dan raden we aan om dat gewoon te blijven doen, maar vergeet absoluut niet de mogelijkheden die offline daarnaast ook voor je te bieden heeft. Ongetwijfeld zul je veel meer klanten en blijvende klanten werven wanneer je het beste van beide werelden gebruikt. 

Welke drone opleidingen zijn er in Nederland?

Het vliegen met drones is de afgelopen jaren enorm populair geworden. Of je nu een enthousiaste hobbyist bent die adembenemende luchtfoto's wil maken, een professionele filmmaker die op zoek is naar unieke...

Werken met een stapelaar: is een certificaat verplicht?

Werk je in de logistiek, dan kom je vast vaker in aanraking met een stapelaar voor het verplaatsen van goederen in een magazijn of in een distributiecentrum. Moet je met een stapelaar gaan werken, dan rijst vaak de...