Tegenwoordig gaat een groot deel van de verkopen online. Mensen zijn te lui om naar de winkel te gaan, want vanuit huis bestellen is een stuk makkelijker. Als ondernemer is het dan ook belangirjk om online vindbaar te zijn voor jouw doelgroep. Dit kan je op verschillende manieren doen. Zo kan je bakken met geld in advertenties gooien, maar kan je er ook voor kiezen om jouw website zoekmachineproef te optimaliseren.
Zoekmachine optimalisatie
Als website eigenaar wil je natuurlijk op interessante keywords hoog in de Google rankings staan. Echter is dit niet zo makkelijk als je denkt aangezien Google hun rankings bepalen aan de hand van honderden factoren. Deze factoren kan je opdelen in drie hoofdcategoriën, namelijk de content op de website, de techniek van de website en de autoriteit van de website. De content is natuurlijk het belangrijkst, want Google wilt dat de zoeker de juiste content kan vinden. Hierna is het fijn wanneer de techniek van je website in orde is, maar ten slotte is het ook voordelig wanneer jouw website autoriteit uitstraalt.
Wat bedoelen we hiermee?
Wanneer autoritair persoon praat, dan is het vaak onderbouwd en geloven mensen het eerder. Wanneer een website autoriteit heeft, dan gaat Google ervan uit dat deze website ook goede content levert dat veel mensen delen. Wanneer veel mensen naar een website of pagina linken, dan bouw je dus autoriteit op voor een pagina.
Linkbuilding
Het actief bezig zijn met het verzamelen van backlinks noemen we linkbuilding. Linkbuilding kan je op allerlei manieren doen. Zo kan je bijvoorbeeld linkjes kopen, maar ook verdienen of ruilen. Door linkbuilding kan jouw website autoriteit opbouwen en beter scoren in de rankings. Meer hierover vindt je op www.reputatiefabriek.nl.